Autor Wątek: Kilka pytań odnośnie soczewek...  (Przeczytany 4167 razy)

majkkali

• Newbie
  • *
Kilka pytań odnośnie soczewek...
« dnia: Czerwiec 02, 2011, 08:56:59 pm »
Witam.
Jestem początkujący, jeśli chodzi o soczewki kontaktowe. Wprawdzie nosiłem już kiedyś takie próbne, ale to tylko przez kilka godzin. Optyk pokazał mi jak zakładać i zdejmować soczewkę. Polecał zakupić soczewki 1-dniowe, a potem przerzucić się na miesięczne. Ale jako, że potrzebuję soczewek na wyjazd w ten weekend, a 1-dniowych soczewek nie było na stanie - polecono mi zakupić soczewki miesięczne. Tak też zrobiłem. Kupiłem soczewki "Biofinity" Cooper Vision, czy jakoś tak. Nie wiem czy dobre, nie znam się. Do tego płyn "ReNu MultiPlus" Bausch&Lomb.

Oto moje pytania:
1) Czym różnią się płyny, jest w ogóle jakaś większa różnica między nimi, czy raczej minimalna?

2) Powiedziano mi, że te soczewki mogę nosić przez kilka dni bez przerwy (w dzień i w nocy), ale czy to jest tak do końca poprawnie? Czy może raczej powinno się na noc soczewki zdejmować do tego małego pojemniczka, do którego najpierw należy nalać płynu?

3) Skoro są to soczewki miesięczne, czy mogę wówczas nosić je np. przez kilka dni, potem kilka dni nie nosić (trzymać w tym pojemniczku), a potem znowu założyć, i tak np. zamiast na miesiąc to starczyłyby mi na więcej czasu (np. 2 miesiące, albo półtora)? Chodzi o to, że nie codziennie będę musiał nosić te soczewki, np. w dni kiedy przesiaduję dłużej przy komputerze czy książkach.

4) Czy można zrobić tak, że po uprzednim, dokładnym umyciu rąk, zdejmę soczewki, włożę do pojemniczka z płynem, a po powiedzmy 30 minutach lub godzinie po ponownym, dokładnym umyciu rąk założę soczewki ponownie? Czy może raczej zdjęte soczewki muszą dłużej leżeć w tym pojemniczku niż przez wspomniane pół godziny lub godzinę?