Autor Wątek: pierwsze soczewki i problem z widzeniem na blisko  (Przeczytany 1694 razy)

Topek

• Newbie
  • *
pierwsze soczewki i problem z widzeniem na blisko
« dnia: Lipiec 18, 2015, 03:23:01 pm »
Dzień dobry,

pierwszy raz byłem na badaniu pod kontem soczewek kontaktowych. Wziąłem sobie nowe okulary + chciałem spróbować jak to jest w soczewkach. Na okulary jeszcze muszę poczekać, bo są na specjalne zamówienie. Teoretycznie wadę mam sporą, bo -2.75 w obu oczach do tego astygmatyzm.

Poszedłem na badanie do Vision Express (zawsze u nich robiłem i nigdy nie miałem problemów). I przepisano mi tak, jeśli chodzi o okulary.

Nie znam się w ogóle na tych oznaczeniach, więc wypiszę wszystko, co tam jest.

Korekcja okularowa (na górze jest coś takiego PR / Baza / CD):

OP -2,75 / -0,50 / 25 stopni
OL -2,75 / -0,50 / 150 stopni

Przy soczewkach kontaktowych mam wpisane:

OP -3.00
OL -3.00 i przy obu BC: 8,6 DIA: 14,0

Soczewki przepisano mi te ichniejsze iWear Oxygen:
Sph: -3,00 Cyl: 0,00 Oś: 0 BC1: 8,60
Add: 0,00 Pri: 0,00 Śr: 14,00 BC2: 0,00

Tak jak mówiłem, okularów jeszcze nie ma, więc nie mogę ich założyć i przetestować a do soczewek spróbuję się dzisiaj przyzwyczaić, bo po 1 założeniu jakoś dziwnie się czułem.

Może mi tylko ktoś wyjaśnić dlaczego wada jest niby -2.75 a soczewki przepisami mi -3.00 ? Przepisano chyba za mocne w stosunku do okularów? Nie powinienem ich nosić i udać się do drugiego optyka na konsultację?